אתר אינטרנט יכול לתרום רבות לשיפור הביצועים שלכם, המידע שתבחרו לשתף בו יהיה זמין לכל דורש, ויקל על הלקוחות לקבל מידע אודותיכם 24/7. האתר צריך להיות נוח לשימוש, מותאם לפלטפורמות ולגדלי מסך שונים, ולספק לגולש מידע חיוני על השירות אותו אתם מציעים.

חשבו לרגע על הצרכים מהאתר שלכם, ונסו להגדיר את סוגי הדפים ואזורי התוכן השונים שיופיעו בו. האם האתר שלכם בעל אופי ייחודי, או שהצרכים שלכם קונבנציונליים ומסתכמים בדפי תוכן ופונקציונליות כגון:

  • עמוד רשאי עם צילומים והפניות לאזורים שונים באתר
  • דף אודות
  • אזור כתבות \ בלוג
  • אפשרות להטמיע וידאו מאתרים כמו YouTube
  • חנות לרכישת מוצרים אונליין
  • שאלות נפוצות
  • פרטי יצירת קשר
  • הרשמה לרשימת תפוצה
  • שיתוף תכנים מהאתר ברשתות חברתיות
  • תמיכה בריבוי שפות

אם אתם מרגישים שהרשימה הנ"ל עונה בגדול לצרכים שלכם, אז ההמלצה שלי היא לבנות אתר מבוסס פלטפורמה – אתרים אלה מנוהלים על ידי מערכות תוכן בעלות סט קבוע של יכולות, אשר לרוב ניתן להרחיב אותן ולהתאימן באופן ספציפי לצרכי הלקוח.

אני בחרתי ב- WordPress כפלטפורמה לבניית אתרים. מדובר במערכת ניהול תוכן שיצאה לאוויר העולם בשנת 2003, וצברה פופולריות עצומה, הן מצד בעלי אתרים, והן מצד קהילת מפתחים עצומה אשר יצרו עבורה עם השנים מאות אלפי תוספים ותבניות אשר הרחיבו את יכולות הבסיס של המערכת.

WordPress החלה את דרכה כמערכת פשוטה לכתיבת בלוגים (הכוונה לאתר, או חלק מאתר, המוקדש לכתיבת תכנים במגוון נושאים), אך עם הזמן התפתחה והפכה למערכת ניהול תוכן שלמה המאפשרת יכולות כמעט בלתי מוגבלות בכל הקשור לביצוע שינוים והתאמות באתר ובתכניו. בין היתר נוספו אפשרויות להקמת אתרי מסחר מקוון (eCommerce), תמיכה באתרים מרובה שפות, ניהול קהילת משתמשים ועוד.

יתרונות נוספים:

  • גמישות רבה ויכולת לבצע התאמות עיצוביות אשר יבטיחו מראה אתר ייחודי
  • מערכת ניהול נוחה, עם ממשק בעברית, שתאפשר לכם לערוך את תכני האתר בקלות
  • תמיכה מובנית לשיפור קידום תכני האתר במנועי חיפוש (SEO) ושיתוף תכנים מהאתר ברשתות חברתיות
  • תיקונים שוטפים של באגים ועדכוני אבטחה
  • רישיון שימוש חופשי (GNU GPL) מה שהופך את WordPress לזמינה בחינם לכל דורש, לכל מטרה וללא מגבלה

אתר מבוסס WordPress הוא זול משמעותית ביחס לאתר שאינו מבוסס פלטפורמה (אתר שפותח מאפס), מכיוון שהמערכת תומכת במגוון רחב של יכולות אשר מקצרות את זמני הפיתוח ונותנות מענה, ברוב המוחלט של המקרים, לכל הדרישות והצרכים של הפונקציונליות של האתר.

חשוב להדגיש: WordPress לא מתאימה לכל סוגי האתרים. במידה ויש לכם צורך ייחודי או רעיון מקורי לאתר, יידרש פיתוח אתר מותאם אישית על מנת לממש את הדרישות הספציפיות שאינן קיימות בוורדפרס. אתר בהתאמה אישית דורש תהליך מקדים של יצירת מסמך אפיון (הגדרת הדרישות, ודרך המימוש שלהן בפועל באתר), עיצוב ופיתוח אשר יספקו פתרון התפור במדויק לצרכי הלקוח.

מסחר אלקטרוני

בתי עסק רבים בכל העולם מאפשרים לרכוש מוצרים ושירותים שונים ישירות דרך האתר. מוצר אינו חייב להיות בהכרח סחורה פיזית, אתר יכול למכור סחורה דיגיטלית להורדה מהאתר - קבצי מוזיקה ווידאו, ספרים דיגיטליים, מנוי לתכני האתר ושירותים נוספים.

בשנת 2011 שוחרר לראשונה התוסף WooCommerce, תוסף חינמי לפלטפורמת WordPress המאפשר להקים ולנהל חנות למכירת מוצרים אונליין באתר. התוסף צבר פופולריות רבה, ונמצא בשימוש ביותר מ-380,000 אתרים (נכון לשנת 2015).

הקמת חנות באינטרנט תפתח אפיקי שיווק חדשים ותאפשר לכם לממש את הפוטנציאל של האתר שלכם בהגדלת המכירות, וחשיפה לקהלים חדשים.

אתר המציע אפשרויות סליקה חייב להיות מאובטח, ותעבורת הנתונים בין הגולש לאתר צריכה להיות מוצפנת על מנת למנוע גניבה של פרטי הלקוחות. הסליקה בפועל תתבצע אך ורק דרך ספק שהוסמך לכך ע"י חברות האשראי, העומד בסטנדרט PCI הקובע רף אבטחה הדרוש על מנת לאחסן ולעבד פרטי אשראי ברשת.

הקמת דפי נחיתה

המטרה של דף נחיתה היא להניע את הגולשים לפעולה לאחר שהגיעו אליו מלינק עליו לחצו במסגרת קמפיין פרסומי. "פעולה" יכולה להיות השארת פרטים ליצירת קשר, ביצוע רכישה, צפייה בווידאו ועוד. דף נחיתה אמור להיות ממוקד בתחום מסוים, להבדיל מאתר בו יש דפים נוספים, קישורים והפניות לאזורים אחרים באתר ומחוצה לו.

דף נחיתה יכול לשמש גם ליצירת קהלי יעד לקמפיינים עתידיים, לדוגמה – הטמעת פיקסל פייסבוק בדף הנחיתה תאפשר לכם למקד קמפיין בפייסבוק ולהציגו למשתמשים שביקרו בדף הנחיתה שיצרתם, ובכך לשפר את אחוזי ההמרה של הקמפיין.

דפי נחיתה יכולים לשמש בתור תחלופה זמנית לאתר אינטרנט, אך השימוש הנפוץ בהם הוא בקמפיינים ברשתות חברתיות ובפרסום במנועי חיפוש, דף נחיתה צריך להיות תמציתי וממוקד על מנת להעביר מסר לגולשים בצורה ברורה. דף הנחיתה יכלול לרוב פרטי יצירת קשר וגם טופס להשארת פרטים לאיסוף לידים (Lead – משתמשים שמילאו את פרטיהם בטופס בדף כדי שתוכלו ליצור איתם קשר, או שנרשמו לרשימת תפוצה במטרה לקבל מידע על השירות שלכם).